maandag 4 mei 2009

De hoed van "Fien"

Voor de stage in het BC "Gewoon Fien" heb ik een grote hoed gemaakt met allerlei spullen, net zoals Fien deed in het boek. Meer informatie over het boek kan u krijgen met een klik op de volgende link. http://www.peuterplace.nl/kinderboeken/gewoon_fien.htm
Op volgende foto kan u de hoed zien die ik gemaakt heb. De juf van mijn stageklas heeft deze foto genomen. Ik heb deze hoed gebruikt om het boek in te leiden.
Als basis om die hoed te maken, heb ik een eenvoudige kleine strohoed genomen.
Daarna heb ik een groot stuk karton aan de hoed bevestigd, en daar terug een opening voor mijn hoofd in gemaakt. Op de hoed heb ik een omgekeerde emmer geplaatst, daarboven heb ik geel crépe papier gehangen. Op het vlakke deel van de hoed heb ik twee boa's bevestigd. Helemaal bovenaan op de hoed heb ik een plastiek plantje gezet. Vooraan de hoed heb ik een barbiepop geplaatst (dit vonden vooral de meisjes erg mooi) . Dan heb ik de hoed nog verder versierd met lintjes, strikjes, gekleurde pluimen en vlinderspeldjes. Als laatste heb ik ook nog via touwtjes allerlei knuffeldieren aan de hoed gehangen.
De kleuters waren erg onder de indruk van de hoed. Toen de kleuter van de dag de hoed mocht opzetten, straalde hij duidelijk.

5 opmerkingen:

  1. hej vicky,

    Super toffe hoed, heel schoon gemaakt!!
    ik sta nog altijd versteld van jouw creativiteit.
    Alles wat jij al hebt gemaakt is heel mooi!
    goe bezig!

    Grtjs
    Hanne
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej!

    Mooie site! :)
    Ik ben er meer dan 100% van overtuigd dat jij een zeer goede leerkracht zal worden! Je barst van de creativeit, bent steeds vriendelijk en geduldig en hebt bovendien een immense liefde voor kindjes!

    Groetjes, Patricia. Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie site
    geef jij les aan morgan?
    grts je nichtje lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan!
    Veel succes nog met je verdere studies!
    Groetjes Magali X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Vicky,

    Wat een geweldige hoed. Ik zou hem ook graag maken. Ik heb echter enkele vraagjes. Hoe heb je de emmer aan de strooienhoed bevestigd? Heb je die er gewoon over geschoven of heb je hem er op één of andere manier nog aan bevestigd? En hoe heb je het bloempotje stevig op de emmer gezet? Hopelijk lees je mijn berichtje gauw, want ik wil er tijdens 't weekend al in vliegen. :-)

    Groetjes,
    saskiawattez@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen