dinsdag 17 maart 2009

Mijn stoel

Eén van de eerste opdrachten die we moesten maken was een opdracht voor beeld. We hadden de keuze, ofwel moesten we een stoel bewerken of een koffer beschilderen. Ik heb gekozen om een stoel te bewerken.

De eerste dag van de herfstvakantie ben ik eraan begonnen. Ik heb eerst de kroontjes met kippengaas en ijzerdraad op een oude stoel uit riet bevestigd. Daarna heb ik aan de hand van papier marché (oude kranten en behangerslijm) de gaten in de stoel weggewerkt, en de stoel veranderd in een kleine troon. Als de stoel droog was, kreeg hij ook nog een witte grondlaag. Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt, heb ik mijn stoel volgens het thema "prinsessen" gemaakt. Ik ging dus op zoek naar allerlei prentenboeken over prinsessen en ik selecteerde er de mooiste prinsessen die het best geschikt waren voor kleuters uit.
Nadat ik mijn verf gekocht had, begon ik duchtig te schilderen. Ik verfde de achtergrond in het lichtblauw en tekende er de prinsessen op.

Telkens ik eventjes een momentje over had na school, schilderde ik een stukje.

Ik heb een lange tijd aan mijn stoel gewerkt, maar ik ben blij met het resultaat.
Nadat de stoel nog een laagje vernis had gekregen, kon ik hem indienen op school...

5 opmerkingen:

  1. De vele inspanningen waren de moeite waard! De stoel is buitengewoon PRACHTIG!

    Groetjes
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vicky,


    Aan je knutselwerken te zien, kan je gerust doorgaan voor el crativo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt goed uit! Ik ben er jaloers op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vicky,

    ik weet dat je veel tijd insteek in je taken voor school en tis idd een pracht van een stoel.
    Veel succes tijdens de blok!

    groetjes,

    nonkel Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HOI Vicky,
    proficiat met je werk vooral de stoel vind ik mooi en de hoed staat je ook fantastisch misschien staat hij je pa ook wel het zou hem opfleuren.
    Denk dat de kleuters die later bij jouw in de klas zullen zitten het zullen treffen en zeg dit niet om te slijmen.
    Doe zo verder meiske en als je blog nog eens vernieuwd is laat het zeker maar eens weten ga het zeker weer bekijken.

    Groetjes petra en kurt en kids

    BeantwoordenVerwijderen